blog

Je bedrijf gratis online promoten?

Geschreven door

Madhaus

Gratis reclame?

Geef toe, wie wil nu geen gratis reclame? Het klinkt misschien als een sprookje, maar het kan online wel degelijk realiteit worden. Wij hebben vier tips voor je klaar die je kunnen helpen om je bedrijf gratis online in de kijker te zetten. Het enige wat je nodig hebt is een computer en wat tijd.

1. “Mijn Bedrijf”

Via “Mijn bedrijf” van Google creëer je met een eigen bedrijfsprofiel een gratis uithangbord voor jouw bedrijf in de Google zoekresultaten en op Google maps. Wanneer iemand jouw bedrijfsnaam intikt in Google, zal deze persoon meteen belangrijke informatie over jouw bedrijf te zien krijgen aan de rechterkant van de zoekresultaten.

Op jouw bedrijfsprofiel kan je niet alleen je logo en locatie weergeven, maar ook je openingstijden, contactgegevens, nieuwsberichten, foto’s, een link naar je website… Omdat deze bedrijfspagina gekoppeld is aan Google Maps, zal jouw bedrijf na het aanmaken van je bedrijfsprofiel ook op Google Maps teruggevonden worden.

Tenslotte kan je via deze bedrijfspagina ook online reviews verzamelen van tevreden klanten. Deze recensies van je bedrijf zorgen ervoor dat je opvalt bij zowel huidige als potentiële klanten die je bedrijf online opzoeken.

2. Social media

Social media zijn vandaag niet meer weg te denken uit ons leven. Iedereen kent de grote spelers als Facebook, Instagram, Tiktok, maar ook Snapchat, Pinterest, LinkedIn, X… Natuurlijk kan je onmogelijk op alle social media actief zijn. Kwaliteit staat hier boven kwantiteit. Je bent dus beter op 1 of 2 kanalen actief waar je regelmatig iets post, dan dat je op 10 kanalen actief bent maar bijna nooit een update plaatst.

3. Reviews

De mens is een kuddedier, zoveel is duidelijk. We laten ons bij allerlei beslissingen leiden door wat anderen zeggen. Uit onderzoek blijkt dat 85% van de online bezoekers even veel vertrouwt op online reviews als op persoonlijke aanbevelingen. Bovendien zou de kans op een aankoop 31% groter zijn als er positieve reviews over jouw bedrijf te vinden zijn. Vergeet zeker ook niet om alle reviews te beantwoorden, zowel positieve als negatieve!

4. Linkbuilding

Er bestaan heel wat websites waarop je als bedrijf jouw bedrijfsnaam, contactgegevens, logo… kan achterlaten, wat jouw lokale vindbaarheid sowieso ten goede zal komen. Hoe meer deze websites aansluiten bij jouw bedrijf, hoe beter. Enkele voorbeelden hiervan zijn goudengids.be, Trendstop.be, Kompass.be, Bsearch.be, openingsuren.com

Meer hulp nodig?