Waaruit bestaat een sterk logo?
Een sterk logo is in de eerste plaats effectief. Het onderscheid je van de concurrentie, past bij jouw bedrijf, kan overal toegepast worden en straalt het imago uit dat je voor jouw bedrijf wil creëren.
Simpel
Een sterk logo is eenvoudig, goed herkenbaar en veelzijdig inzetbaar. Het is uniek, zonder ingewikkeld te zijn.
Voorbeeld: Apple
Veelzijdig
Een sterk logo moet weergegeven kunnen worden op allerlei plaatsen en producten, zoals op je website, kledij, social media en talloze andere zaken.
Voorbeeld: Nike
Herkenbaar
Een sterk logo moet herkenbaar zijn en blijven hangen in het hoofd van je doelgroep. Dit bereik ja vooral door het logo simpel en toch toepasselijk te houden.
Voorbeeld: McDonald’s
Toepasselijk
Een sterk logo moet herkenbaar zijn en blijven hangen in het hoofd van je doelgroep. Dit bereik ja vooral door het logo simpel en toch toepasselijk te houden.
Voorbeeld: Toys’r’us
Tijdloos
Een sterk logo moet jarenlang meegaan. Stel jezelf volgende vraag: zal mijn logo nog volstaan binnen 10, 20 of 50 jaar?
Voorbeeld: Coca-Cola